Modernne Linda

Iga ema sees elab Linda. Sama tugev kui Olevipoeg, Sulevipoeg ja Kalevipoeg kokku. Tervet järve ei nuta aga kui vaja kasvatab üles kõik maailma pojad ja tütred.

See Linda annab emadele teatavad üleloomulikd võimed. Näiteks võime mitte süüa, magada või puhata. Sisemine Linda hoiab su keha töös täpselt niikaua, kui vaja.

Ta annab sulle raudse selja.  Kui see 22 kg vankrit+ last+ mõni toidukott tundus enne utoopilise ideena siis peagi avastad sa end kõige selle kandamiga 5ndale jooksmas. Mis enam kätte ei mahu on torgatud suhu. ( olgu selleks siis leib, mandariinid või lapse poolt maha pillutud asjad)

See Linda ei ole vana, väsinud rahvaseelikus blondiin. See on modernne Linda. Tal on sisemine bluetooth, mis on seadistatud lapse omale ja tundilk ka kõige väiksemate ärrituste suhtes.  Igakord, kui tuleb lapselt signaal, aktiveerub ema mode. Olenemata kohast või olukorrast.

Vahel, nagu masinatega ikka, tekib rike või error. Näiteks eile.

Kuna ma nii lahkelt oma geneetilist materjali jagan. Küll vasakule, küll paremale. Vereproovid, Mikrofon, väike köhasprei bussis, juuksekarv loengupingil. Siis mõtlesin,et see munarakudoonorlus ei ole ka ju midagi nii koledalt. Läksin, nägin, süstisin ja küpsetasin 7 prisket ja pontsakat rakukest. Ümmargused. Oma ema moodi. Kui oli aeg nad välja võtta lamasin, nagu vana rahu ise, protseduurilaual kui õde mulle maski näole pani.

” Bzzzzzzzzzzzzzz…..” sumises kõik nii mõnusalt. Pilt muutus häguseks ja teadvus kadus. Kuskil selles teadvusetus virr-varris kuulen kellegi häält. See on ju Mikrofoni signaal. Aktiveerub modernne Linda. Tõusen istuli ja olen juba valmis minema.

” OOOOOOOOOOOOTA! Ära tõuse!” kuulen kellegi häält.

” Ei saa, mul laps ärkas!” vastan ja avan silmad.

Haigla ruum. Roosad seinad. Akna all laud ja kaks tooli. Minu kõrval seisab ehmunud õde. Mu parem käe veenis on veel kanüül. Vaatan… Järgneb paus. Reaalsus jõuab kohale. Ma pole ju kodus. See pole mu laps, kes häält teeb. See on õde. Ja see sama hetk, kui ma seda taipasin tunnen kuidas Linda mu seest lahkub ja mu lihtsurelik keha vajub lõdvalt tagasi voodile. Uinun…

Kuid nagu tehnikaga ikka, pole miski täiuslik. Linda küll vahendab lapse ja ema vahelisi siganaale aga  vahel tekitab ka pettekujutlemi maailmast ja arusaamadest.

Näiteks tundub see väike ilase suunurgaga põnn,kes kahel kõveral jalal tasakaalu püüab hoida maailma kõige targema inimesena. Olenemata sellest,et on miljardeid inimesi, kes seda palju edukamalt teha oskavad.

” Oh, sinust saab küll kuulus inimene. Vaata millise hoolega sa emme lemmik raamatut puruks rebid. See on kunst. Sa oled geenius. See lehekülje ärasöömine sümboliseerib selle raamatu traagikat! ” Olenemata sellest, et üks harilik kits võib terve postimehe minutiga alla kugistada.

” Sa vaata! Näed. Minu laps juba räägib ja kõnnib ja jookseb maratoni!”

” Oi kui tubli! Ah mul tead tütar siin kirjutas eile romaani. Kolme aastase kohta päris hea!”

Modernnsete Lindade mõõduvõtt.

Linda on selgeltnägija.

Näiteks dushi all olles tean ma täpselt,et see kui Mikrofon vanni ääre küljes rippumisest loobub ja vannitoast välja suundub ei tähenda mitte seda,et ta ära tüdines. Tean, ta läheb vaid midagi tooma, mida siis vanni visata. Ma jälgin õudusega tema sahiseva soengu liikumist kui ta aktiivselt otsimisega tegeleb. Minu tänased ” vanniloomad” olid : põrandalapp, saabas, koduvõtmed ja pastakas.

Kuid mis liigub, see kulub. Ja nii ka Lindaga. Signaali tugevus halveneb järkjärgult ja lapse teisemeikka jõudes hägustub ja häirub ka Linda töö. Garantiid ei ole, tagastada ei saa. Tuleb vaid uus laps teha, millega tuleb kaasa ka Linda uuem mudel. Veel täiuslikum, veel tundlikum veel võimsam…

 

********

Ps! Kui keegi teab, kust oleks võimalik saada sisemist Kalevpoega, kes vahetaks signaale anatoomia õppejõuga ning kannaks mulle ette tuleva geneetka-anatoomia-füsoloogia- embrüoloogia-histoloogia eksami küsimused, siis mul oleks sellist vaja. ( võimalik,et isegi kahte)

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

